ArrangeGroup

Wim: “ArrangeGroup voegt waarde toe!”

Geplaatst op: 10 Aug 2015

Door de veranderde woon- en zorg wetgeving én om zicht te krijgen op de kosten van het facilitair proces, was Woonzorg Unie Veluwe (WZU Veluwe) op zoek naar een partner die hun facilitaire proces kon reorganiseren en downsizen. WZU Veluwe vond deze partner in ArrangeGroup. Wim Martens, sinds oktober 2013 bestuurder van WZU Veluwe, vertelt over de toegevoegde waarde van ArrangeGroup.

Advies van een specialist

WZU Veluwe had voorheen weinig zicht op (de kosten van) het facilitaire proces binnen de organisatie. Ze zochten een specialist in Facility Management met ervaring op het gebied van reorganisaties en kwamen uit bij ArrangeGroup. Deze keuze was al in 2011 gemaakt door één van de vorige bestuurders. Wim vertelt over de toegevoegde waarde: “Door middel van een spend-analyse heeft ArrangeGroup onze facilitaire kosten inzichtelijk gemaakt. Ze hebben ons geadviseerd over outsourcing en namen ons mee in het doorvoeren van het veranderingsproces. Momenteel werken er nog drie interimmers vanuit ArrangeGroup en zitten we in de fase van outsourcing van het gehele voedingsproces. De vijf productiekeukens sluiten dit jaar en worden uitbesteed aan een derde partij. ArrangeGroup is nauw betrokken bij de transitie van in- naar extern produceren. Daarnaast zijn we bezig met het ontwikkelen van een lange termijn vastgoedstrategie, waarbij we de afweging maken tussen nieuwbouw en renovatie. Een spannend, maar zeer interessant traject. Als ik morgen opnieuw de keuze zou moeten maken voor een facilitair specialist, zou ik zonder twijfel voor ArrangeGroup kiezen.”

Martens, Wim

Juiste kennis en kunde

Wim is zeer te spreken over de samenwerking met ArrangeGroup: “Ik heb tijdens mijn eerste kennismaking met ArrangeGroup duidelijk aangegeven wat mijn verwachtingen zijn en dat hebben ze tot op heden waargemaakt. Daarbij moeten de kosten en baten in balans zijn. Ze beschikken over de juiste kennis en kunde die nodig is om ons facilitaire proces te reorganiseren. Continu hebben we onze behoeften gedeeld en hier stemde ArrangeGroup haar dienstverlening op af. Denk aan het aanpassen van advies-uren en de flexibele inzet van interimmers. Ik constateer dat ArrangeGroup vanuit de relatie werkt en flexibiliteit en effectiviteit voorop stelt. De besparingen die wij als organisatie samen met ArrangeGroup realiseren wegen zeker op tegen de advies- en interimkosten die wij maken.”

“Als ik morgen opnieuw de keuze zou moeten maken voor een facilitair specialist, zou ik zonder twijfel voor ArrangeGroup kiezen.”

Slim organiseren

Op de vraag of Wim ArrangeGroup zou aanbevelen, antwoord hij: ”Ik zou ArrangeGroup zeker aanbevelen. Ze hebben naar mijn idee meer expertise in huis dan de opdrachten die ze voor ons hebben uitgevoerd en daarnaast hebben zij een grote bijdrage geleverd in de reorganisatie van ons facilitaire proces. We willen uiteindelijk naar een ‘lean en mean’ bedrijf, waarbij we zaken zo slim mogelijk organiseren voor onze zorgorganisatie. Enerzijds door sourcing, anderzijds door slim inkopen en de juiste expertise bij elkaar te brengen. Ons doel is om als organisatie echt verder te komen. Ik heb het gevoel dat dit zeker gaat lukken, mede dankzij de bijdrage van ArrangeGroup.”

bel mij terug