Vivian Meulenveld (medium)

Werken als Facility+ Trainee bij Arrange Interim

Geplaatst op: 22 februari 2019

Na het afronden van mijn studie en een korte fase als projectondersteuner, ben ik in juli aan de slag gegaan bij Arrange Interim. Voor mij de keuze of ik als Facility Talent aan de slag wilde gaan of als Facility+ Trainee, een nieuw concept binnen Arrange Interim. Ik koos voor de laatste optie, omdat ik mezelf in deze fase van mijn leven graag zoveel mogelijk verder wil ontwikkelen en uitdagen.

Het verhaal van … Vivian

Naam: Vivian Meulenveld
Functie: Facility+ Trainee
BV: Arrange Interim

Mijn eerste half jaar bij Arrange Interim

Binnenkomen bij Arrange Interim is terechtkomen in een warm bad. Als persoon kijk ik meestal eerst de kat uit de boom. Ik heb daarentegen geen moeite om me aan te passen of me ergens op mijn gemak te voelen, maar bij Arrange Interim ging dit makkelijk en snel. Collega’s maken een praatje met je, zijn geïnteresseerd en zijn bovenal hartelijk en gastvrij. Er heerst een gevoel van saamhorigheid, waarin ieder de vrijheid heeft om uit te blinken in zijn eigen talenten.

Het traineeship startte in augustus, waarbij we iedere twee weken op vrijdag een opleidingsdag hebben. Belangrijke en interessante onderwerpen worden behandeld, zodat onze kennis hierover wordt bijgespijkerd. Denk aan HR, finance, timemanagement en pitchen. Tevens krijgen wij de kans om bij een aantal collega’s op opdracht te komen of bij andere interessante bedrijven een kijkje in de keuken te nemen.

Aan de slag bij de Rabobank

Al snel werd duidelijk dat mijn eerste opdracht bij de Rabobank (via Arrange Integrated) zou zijn, wat mij erg leuk leek. In 2015 had ik al een half jaar stage gelopen bij Rabobank Noord- en Oost-Achterhoek, nog voordat de facilitaire dienstverlening uitbesteed werd aan Arrange. In mijn stageperiode heb ik mogen helpen met het voorbereiden van een aantal veranderingen, des te interessanter om al die veranderingen nu waar te nemen. Ik mocht aan de slag bij Rabobank Gelderse Vallei in Barneveld, waar ik de dagelijkse werkzaamheden en activiteiten op de servicedesk mocht uitvoeren. Vanwege de vakantieperiode was het rustig bij de bank, maar dat nam niet weg dat ik toch veel geleerd heb over de processen die gehanteerd worden. Iets wat ik altijd interessant heb gevonden.

Even op ‘Connect’

Na de Rabobank kwam ik op ‘Connect’ terecht. Je Connect tijd is de periode die je op kantoor werkt voordat je nieuwe opdracht begint. Deze periode heb ik gevuld met het opdoen en delen van kennis. Je focust je op onderwerpen die je interessant vindt, om hier vervolgens je kennis over uit te breiden en dit te delen met je collega’s. Binnen mijn Connect periode van drie maanden heb ik mij vooral gericht op onderwerpen waar ik meer over wilde weten, zoals het juist implementeren van een FMIS (waar ik al enige ervaring mee had) en het opstellen van een voorbeeld verhuisplan (waar ik nog geen enkele ervaring mee had).

Weer een nieuwe start

Sinds een paar maanden ben ik gestart bij CGM als Facilitair Project Coördinator. Samen met collega Lilian mag ik me onder andere richten op het vormgeven van SLA’s, een PDC en het verbeteren van processen rond het FMIS. Een uitdagende opdracht, waarbij ik mijn ervaring en kennis, die ik deels heb opgebouwd tijdens Connect, kan toepassen en verder kan uitbreiden.

Mijn eerste half jaar bij Arrange zat dus vol leermomenten en nieuwe ervaringen. Ik heb nieuwe kennis opgedaan over het facilitaire vak, maar ook over mijzelf en hoe ik het beste functioneer binnen deze veranderende omgevingen. Ik heb mijn eerste stappen kunnen zetten in mijn professionele carrière en Arrange Interim heeft mij ondersteund door eerlijk en mensgericht te zijn, maar ook door aandacht te schenken aan mij als individu en mijn ontwikkeling!

Naar het nieuwsoverzicht
Neem contact met ons op!