ArrangeGroup

Wendy: “Bij ArrangeGroup kom ik goed tot mijn recht”

Geplaatst op: 24 Apr 2015

Deze maand is Wendy Lindenbergh aan het woord, een positieve enthousiasteling uit Utrecht. Een greep uit het leven van een betrokken Interim Manager van ArrangeGroup.

Twee keer is scheepsrecht

Ruim vijf jaar werkt Wendy met veel plezier voor ArrangeGroup. Hoe is Wendy bij ArrangeGroup terechtgekomen? Dat ging helaas niet zo eenvoudig: “Ik heb twee keer gesolliciteerd voordat ik aangenomen was. Toen ik de eerste keer solliciteerde, was ik er duidelijk nog niet klaar voor. Na drie jaar in onder andere de hotelwereld gewerkt te hebben, heb ik opnieuw gesolliciteerd en was het wel raak! Zowel het interimwerk als de visie van ArrangeGroup spreken mij erg aan. Het is een jonge organisatie met veel dezelfde type mensen in dezelfde levensfase. Ontwikkeling en begeleiding staan hoog op de prioriteitenlijst. Dat past erg bij mij: ik ben ambitieus en wil me graag verder ontwikkelen. Ik wist dat ik hier het beste tot mijn recht zou komen.”

Het inrichten van een stadskantoor

Één van haar meest inspirerende klussen was voor de Gemeente Den Haag. Haar opdracht was het inrichten van een nieuw stadskantoor. Alles kwam hier aan bod, van conceptontwikkeling tot organisatie-inrichting en de inkoop van meubilair: “Ik vond het een erg leuke opdracht door de enorme omvang en de impact die het had. Ik heb het kantoor letterlijk gebouwd zien worden en zelfs meegedacht over de keuze van het meubilair. Je denkt dan mee over zaken die tientallen jaren in gebruik blijven. Ook was het spannend omdat flexwerken voor de eerste keer geïntroduceerd werd bij de Gemeente Den Haag. Essentieel hierbij is het voorkomen van onrust die ontstaat als mensen ineens geen vaste werkplek meer hebben. Daarom heb ik onder andere meegeholpen aan een welkomsboekje en toegelicht wat er allemaal mogelijk was in het nieuwe kantoorpand.”

Laveren tussen kunst en schade

Ook haar opdracht bij de Gerrit Rietveld Academie is Wendy goed bevallen: “Ik stuurde daar de conciërges en receptionistes aan, omdat de leidinggevende tijdelijk vervangen moest worden. Mijn doel was om meer structuur en stabiliteit te creëren. Hierbij laveerde ik erg tussen het in stand houden van een monumentaal pand en het voldoen aan de wensen van de studenten die vanuit hun kunstvisie bijvoorbeeld een muur wilden schilderen. Ik wilde graag aan de wensen voldoen zonder het monumentale pand te beschadigen. Er was een hele fijne dynamiek, geen dag was hetzelfde!”

Kenmerken van een FM’er

Op de vraag wat goede kenmerken van een FM’er zijn, antwoordt Wendy: “Het leuke en het lastige aan Facility Management is dat het heel breed is. Hierdoor heb je een helikopterview nodig om alles te kunnen overzien. ‘s Morgens kun je met cateringvraagstukken bezig zijn, terwijl je ‘s middags met de schoonmaak bezig bent. Snel kunnen schakelen tussen deze onderwerpen is enorm van belang. Het faciliterende uit zich ook in mijn privéleven. Als ik bijvoorbeeld een weekendje weg ga, dan zorg ik dat we bij een gezellig restaurantje dineren, dat het hotel en het vervoer geregeld is. Ook als we bijvoorbeeld bezoek krijgen, dan zorg ik dat alles geregeld is en iedereen ‘happy’ is. Dat ligt dan toch in het aard van het beestje: zorgen voor anderen.”

“Ontwikkeling en begeleiding staan hoog op de prioriteitenlijst van ArrangeGroup. Dat past erg bij mij.”

Over Wendy!

Wendy ArrangeGroup
Naam: Wendy Lindenbergh
Leeftijd: 30 jaar
Woonplaats: Utrecht
Relatie: Heeft een relatie met Bart
Functie: Interim Manager, sinds 2009 werkzaam bij ArrangeGroup
Hobby’s: Hardlopen, speciaal biertjes drinken, bourgondisch leven
Quote: Geniet van het leven
Opleidingen: HBO Facility Management en daarna een Engelstalige Master Facility Management
Opdrachtgevers bij ArrangeGroup: Gemeente Rotterdam, Gemeente Den Haag, Gerrit Rietveld Academie, deelgemeente Centrum Amsterdam, Johnson Controls

bel mij terug