Vivian Meulenveld (medium)

The Facility Photographers

Geplaatst op: 25 september 2019

Onlangs postten wij een artikel over World Photography Day. Sindsdien zien wij onszelf graag als Facility Photographers. Met onze performance metingen doen we in feite namelijk niets meer of minder dan het op de gevoelige plaat vastleggen van facilitaire onderwerpen. Wie de foto bij het vorige artikel goed heeft bekeken, heeft gezien dat we beschikken over een breed scala aan middelen. Wil je bijvoorbeeld meer weten over de gebouw- en gebruikersprestaties? Dan laten wij daar, conform de NEN 8021, onze gebouw performance meting op los. Wil je weten hoe de uitgaven van de facilitaire organisatie eruit zien? Kies dan voor onze spend scan of financiële performance meting, conform NEN 15221. Ben je juist benieuwd hoe het gesteld is met de gastvrijheid binnen de organisatie? Hiervoor ontwierpen wij de hospitality scan. En vergeet ook zeker de servicedesk niet. Deze nemen wij graag onder de loep met de servicedesk scan. Afhankelijk van de wensen van onze opdrachtgevers maken we iedere keer gebruik van een andere camera.

Bewegende beelden

Soms is het interessant om te weten hoe een bepaalde prestatie zich ontwikkelt in de tijd. Wat doet de bezettingsgraad van de werkplekken gedurende een dag, een werkweek of een jaar? Zien we verschillen in de tevredenheid van eindgebruikers voor, tijdens of na een verandering in catering- of huisvestingsconcept? In deze gevallen hebben we te maken met bewegend beeld, dat we het liefst vastleggen met bijvoorbeeld een videocamera of dashcam. Dit resulteert in een realtime dashboard van de prestatie; waardevolle managementinformatie op basis waarvan de facilitaire organisatie kan sturen.

Momentopnames

In veel gevallen dienen onze performance metingen om op een bepaald moment de (facilitaire) prestatie te bepalen. Hoe doet onze facilitaire servicedesk het nu en over een paar maanden? Hoe gastvrij worden onze bezoekers momenteel ontvangen? Hoeveel geven we als facilitaire organisatie uit aan onze activiteiten en hoe verhoudt dit zich tot de markt? Deze momentopnames bieden organisaties inzicht en hiermee een goed startpunt voor verbetertrajecten.

Altijd met de best passende middelen

Voor het maken van deze momentopnames beschikken we over een ruim assortiment aan middelen. Voor een vergelijk ten opzichte van de markt – in de breedste zin van het woord – gaan we met onze groothoeklens op pad. Voor een feitelijke weergave van een prestatie kiezen we voor een zwart-wit camera. Soms vormen de negatieven van een fotosessie de basis voor een ontwikkeltraject. En, om de performance heel gedetailleerd in kaart te brengen, kunnen we gebruik maken van een lens met een superzoom. Om snel een eerste inzicht te bieden, hebben we zelfs een polaroid camera aangeschaft. Poseren, klikken, drogen – en niet meer te bewerken… resultaat! Direct inzicht en direct een mooi plaatje om in te lijsten.

Binnenkort online in een nieuw jasje

Sinds ons eerste artikel verscheen, hebben we hard gewerkt aan de (her)ontwikkeling van onze performance metingen. Deze performance metingen bestaan uit de Bezettingsgraad, FMIS, Hospitality, Servicedesk en een Spendscan en daarnaast uit de Financiële en Gebouw performance metingen. Ook de Service en Werkplek performance nemen we binnenkort onder de loep. Over deze scans en performance metingen vertellen wij natuurlijk graag meer. De komende tijd zullen wij onze website dan ook aanvullen met interessante en nuttige informatie over onze diensten. Medio november vind je alle informatie online. Houd de website dus goed in de gaten! En doe dat écht goed; wie weet maak je kans op een extra cadeau in de decembermaand…

Contact met onze performance meting specialisten?

Felicia Koning klein

Felicia Koning 

felicia.koning@arrangegroup.nl

06 40 84 86 45

Elize Vonk Noordegraaf (klein)

Elize Vonk Noordegraaf

elize.vonknoordegraaf@arrangegroup.nl

06 41 86 93 19