Vivian Meulenveld (medium)

Sebastiaan nieuwe Senior Consultant bij Arrange Consultancy

Geplaatst op: 22 oktober 2019

Sebastiaan Voortman is per 1 oktober 2019 aan de slag als Senior Consultant bij Arrange Consultancy. Begin dit jaar is hij gestart als interimmer bij Arrange Interim en greep onlangs zijn kans toen hij hoorde dat er een plek vrij kwam bij Arrange Consultancy. “Ik heb het onwijs naar mijn zin gehad bij Interim, maar mijn persoonlijke kracht en energie liggen meer bij consultancy” vertelt Sebastiaan. Zijn droom? Organisaties facilitair advies geven en vraagstukken omzetten in creatieve oplossingen.

Van Arrange Interim naar Arrange Consultancy? Vertel!

“Afgelopen januari ben ik na een leuk gesprek met Natasha Snoek en Pieter Buis gestart als Interim Professional bij Arrange Interim. Hier heb ik de afgelopen tien maanden een ontzettend leuke tijd gehad en gave opdrachten gedaan. In september werd ik als Interim Professional ingezet voor een project van Arrange Consultancy, bij een christelijke stichting. Deze adviesrol sprak mij ontzettend aan. Toevallig kwam in dezelfde periode een plek vrij binnen het team van Arrange Consultancy, dus greep ik mijn kans. Per 1 oktober heb ik deze overstap daadwerkelijk gemaakt en mag ik mijzelf vol trots Senior Consultant bij Arrange Consultancy noemen.”

Wat houdt je nieuwe functie in?

“Als Senior Consultant buig ik mij over facilitaire vraagstukken van organisaties, denk ik met hen mee en geef ik onafhankelijk advies. Door vanuit een ander perspectief naar een probleem te kijken, wil ik organisaties met nieuwe ideeën en andere inzichten inspireren en ondersteunen. Door het bieden van inzicht en doorzicht maak ik organisaties zo nóg professioneler op het gebied van Facility Management. Naast adviseren,  faciliteren wij vanuit Arrange Consultancy netwerkgroepen, waarbij wij organisaties uit dezelfde sector met elkaar in contact brengen. Binnen deze netwerkbijeenkomsten krijg ik een faciliterende rol. Tevens ga ik mij vanuit mijn nieuwe rol de komende tijd bezighouden met de doorontwikkeling van Arrange Consultancy.”

Met welk eerste facilitaire vraagstuk ga jij je bezighouden?

“Vanuit Arrange Interim was ik al betrokken bij een project bij een stichting in Zeist. De aankomende periode ga ik dit project vervolgen. Hier zijn wij momenteel bezig met het implementeren van een bedrijfsondersteunende applicatie, waarbij wij een adviserende rol hebben in het proces. We adviseren de klant bij de keuze voor een software leverancier, begeleiden bij de implementatie, maar ook bij de verbeteringen in de organisatie die hiermee gepaard gaan.”

Hoe ben je bij ArrangeGroup terechtgekomen?

“Ik kende Directeur Arjan Elst al geruime tijd uit de FM wereld. Een enthousiaste en bevlogen professional die zich onder andere inzet voor young professionals. Voor mij was hij destijds een voorbeeld en zodoende ben ik met hem in gesprek geraakt. We hebben een aantal keer om tafel gezeten en daarna altijd contact gehouden. Ik weet nog goed dat ik dacht: als ik straks toe ben aan een nieuwe uitdaging en ik wil werken bij een gaaf bedrijf, dan ga ik eens een poging wagen bij Arjan. Ik wist toen nog niet in welke hoedanigheid. Na acht jaar facilitaire werkervaring bij onder andere Sodexo, Zilveren Kruis en Centraal Beheer, en een periode van 1,5 jaar in de muziekwereld, was ik toe aan deze nieuwe uitdaging binnen facilities. Na contact te hebben gezocht met Arjan, ging het toen ontzettend snel en ben ik in januari 2019 aan de slag gegaan bij Arrange Interim.”

Hoe omschrijf jij ArrangeGroup?

“Door de verhalen van Arjan heb ik ArrangeGroup altijd gezien als een gave organisatie. Toen ik daadwerkelijk in dienst kwam bij Arrange Interim werd dit gevoel bevestigd. Een te gekke club waar collega’s onderling veel plezier hebben en veel leuke dingen doen. Nog voordat ik officieel in dienst was, was ik aanwezig bij de presentatie van de kwartaalcijfers. Je zou denken, niet het meest trendy onderwerp, maar wat een hele leuke middag was dat! De goede sfeer van ArrangeGroup is niet alleen voelbaar op het kantoor in Hilversum, maar ook bij de klanten. Wat ik ook ontzettend mooi vind, is de ‘believe and go for it’ mentaliteit binnen ArrangeGroup. Dit is één van de kernwaardes van de organisatie en deze zie je op de werkvloer goed terug. Heb je een droom en geloof je hierin? Dan gaan wij ervoor en kan dit ook écht gerealiseerd worden.”

Wat is jouw facilitaire droom?

“Binnen mijn nieuwe rol wil ik groeien als Consultant en ervoor zorgen dat Arrange Consultancy een sterk begrip wordt in het facilitaire werkveld. Ik hoop organisaties te kunnen inspireren en advies te kunnen geven door het omzetten van vraagstukken in creatieve oplossingen. Daarbij ligt mijn focus voornamelijk op projecten waarin een sterke mate van organisatieverandering aanwezig is. Bijvoorbeeld wanneer facilitaire organisaties samen verder gaan in een gefuseerde organisatievorm of interne bedrijfsvoering onderdelen integraler willen samenwerken. En ook het begeleiden van de (facilitaire) organisatie bij de implementatie van een ‘hogere knip’. De ervaringen vanuit Arrange Integrated kunnen wij via Arrange Consultancy ontsluiten om zo de organisatieverandering tot een succes te brengen.”