ArrangeGroup

Rémon: “Mijn doel? Facilitair Manager worden”

Geplaatst op: 19 Apr 2016

Het woord is aan Rémon Kok, een nieuwsgierige Interim Professional die sinds september aan de slag is bij ArrangeGroup. Zijn doel? Facilitair Manager worden! Een greep uit zijn leven en zijn werkzaamheden voor opdrachtgever Rabobank Hart van Brabant.

Van verhuizen tot aanbesteden

Rémon werkt sinds september bij ArrangeGroup en is direct gestart als Facilitair Specialist bij Rabobank Hart van Brabant. Zijn taken bestaan uit het opzetten en uitvoeren van projecten op de facilitaire afdeling van deze lokale Rabobank. Rémon vertelt hierover: “Mijn taken bestaan vooral uit het uitvoeren van diverse projecten, zoals verhuizingen en de aanbesteding van catering en hospitality. Ik houd me dan bezig met alle stappen: van het schrijven van een verhuisplan tot de coördinatie en aansturing van de verhuizing. En van het idee tot de complete realisatie van de aanbesteding. Ook voer ik kleinere projecten uit, zoals de implementatie van toegangspassen en de inzet van interne communicatiekanalen. In mijn vorige baan heb ik veel gedaan met hostmanship en communicatie. Die ervaring kan ik nu goed gebruiken.”

De introductie van hostmanship

Voordat Rémon bij ArrangeGroup aan de slag ging, werkte hij drie jaar lang met veel plezier bij het UWV als Medewerker Beleid en Productontwikkeling binnen het Facilitaire Bedrijf. Rémon: “Ik heb hostmanship daar op de kaart gezet. Mijn afstudeeronderzoek ging hierover, waardoor het voor UWV een trigger was om hospitality organisatiebreed toe te passen. Ik heb daar presentaties gegeven om hostmanship te introduceren, trainingen begeleid, ontwikkelplannen geschreven en guest journeys uitgevoerd. Dat betekent letterlijk een gebouw binnenlopen en kijken wat er allemaal opvalt. Maar ook in gesprek gaan met UWV-medewerkers, cateraars, security hosts en facilitair medewerkers over hun invloed op de beleving van de klant. Zo’n journey is een mooie tool om hostmanship onder de aandacht te brengen.”

Betrokken en dichtbij

Wat Rémon zo aanspreekt aan de Rabobank is hun maatschappelijke betrokkenheid. “Dit uit zich bijvoorbeeld doordat we dichtbij onze klanten zitten. We hebben panden in kleine dorpen in en om Oisterwijk. Hierdoor kennen we onze klanten, waardoor we goed kunnen inspelen op hun wensen en behoeften. Onze medewerkers herkennen klanten zelfs op straat. Dat zorgt voor vertrouwen en een fijne sfeer. Daarnaast uit onze maatschappelijke betrokkenheid zich door ons huisvestingsconcept. Stichtingen kunnen onze zalen gebruiken zonder huurkosten. Doordat zo’n stichting fysiek dichtbij is, komt er sneller een gesprek op gang waardoor we deze stichtingen kunnen versterken met nieuwe connecties en impulsen. Ook spreekt het me erg aan dat we de samenwerking tussen medewerkers, leveranciers en partners versterken door mensen met elkaar te verbinden en ons netwerk hiervoor inzetten. Dit heeft een mooie overeenkomst met de relatiegerichtheid van ArrangeGroup: elkaar kennen, weten wat er speelt en elkaar helpen”, aldus Rémon.

Nieuwsgierige Facilitair Manager

Op de vraag wat zijn doel bij ArrangeGroup is, antwoordt Rémon: “Mezelf verder ontwikkelen binnen het facilitaire werkveld en doorgroeien naar de functie van Facilitair Manager bij ArrangeGroup. Als interimmer werk je voor verschillende opdrachtgevers, houd je je bezig met een breed pakket aan facilitaire onderwerpen en doe je veel ervaring op, waardoor je snel groeit. Daarbij speelt nieuwsgierigheid een sleutelrol. Ik vind het belangrijk dat je nieuwsgierig blijft, nieuwe informatie opzoekt en het gesprek met anderen aangaat. Dit zijn kwaliteiten die ik zelf ook bezit en graag inzet. Daarnaast moet je als interimmer van afwisseling houden en je snel in nieuwe situaties verdiepen en kunnen bewegen. Dan helpt het als je van nature nieuwsgierig bent. Deze karaktereigenschap uit zich ook in mijn privéleven: ik praat graag met verschillende mensen over uiteenlopende onderwerpen. Ik ben benieuwd waar ze zich mee bezig houden. Een ander leuk voorbeeld is dat ik zelf totaal niet technisch onderlegd ben, maar door mijn interesse in motoren en mijn nieuwsgierigheid heb ik een technische kant ontwikkeld, waardoor sleutelen in de garage sinds kort een nieuwe hobby van me is geworden.”

“Als interimmer werk je voor verschillende opdrachtgevers, houd je je bezig met een breed pakket aan facilitaire onderwerpen en doe je veel ervaring op, waardoor je je snel verder ontwikkelt.”

Over Rémon!

Naam: Rémon Kok
Leeftijd: 28 jaar
Woonplaats: Alphen aan de Rijn
Functie: Interim Professional
Hobby’s: Alles wat met motorfietsen en motorracen te maken heeft, hardlopen, muziek, leuke dingen doen met familie en vrienden
Opleiding: HBO Facility Management aan de Haagsche Hogeschool
Opdrachtgevers bij ArrangeGroup: Rabobank Hart van Brabant

Remon Kok ArrangeGroup

bel mij terug