Philadelphia Zorg

Philadelphia en ArrangeGroup: een facilitaire match

Geplaatst op: 31 oktober 2017

Stichting Philadelphia Zorg is een landelijke zorginstelling. Hier begeleiden ze mensen met een verstandelijke beperking en willen ze dat hun cliënten – mede dankzij hun werk – gelukkig zijn en het beste uit zichzelf halen. Onlangs was er kennis en capaciteit nodig op het gebied van Facility Management. De samenwerking tussen Philadelphia en ArrangeGroup werd gestart. Jeannette Vermeer, Hoofd Facilitaire Zaken bij Philadelphia, vertelt over deze facilitaire match.

Extra facilitaire kennis

De samenwerking met ArrangeGroup startte toen Philadelphia op de Servicedesk Huisvesting en Facilitair tijdelijke capaciteit nodig had en met een FMIS ging werken. De benodigde capaciteit werd geleverd in de vorm van een Servicedesk Medewerker. Jeannette: “Onze meldingen werden voortaan in een geautomatiseerd systeem verwerkt en het was van belang dat we iemand zouden inzetten met facilitaire kennis om dit proces goed in te regelen. Sjoerd van den Akker (Facility Talent bij ArrangeGroup) kende het systeem en heeft ons hier goed mee geholpen.”

Kwaliteit geborgd

Door het plotseling uitvallen van een collega zorgde ArrangeGroup ook voor vervanging van een Facilitair Coördinator. “Ellen Bekooy (Interim Professional bij ArrangeGroup) nam deze facilitaire taken over. De kwaliteit bleef hierdoor geborgd en dat zorgde voor rust en tevredenheid. Ik vind het echt een kunst als je zo geruisloos de organisatie binnenkomt en de zaken overneemt zonder dat anderen het door hebben.” aldus Jeannette.

Facilitaire match

Het snelle schakelen en de flexibiliteit van ArrangeGroup spreken Jeannette erg aan: “ArrangeGroup voelt goed aan of een kandidaat bij een organisatie past. Ze zorgen voor een facilitaire match, zodat alle partijen tevreden zijn en het beste uit zichzelf halen. Dankzij de snelheid liepen we niet tegen andere uitdagingen aan. Naast vervanging van onze coördinator is het ook eenvoudig om bijvoorbeeld acht uur op te schalen. Zo schrijft Ellen tevens adviesrapporten en implementatieplannen voor Philadelphia.”

Keuze voor ArrangeGroup

Philadelphia heeft 500 kleinschalige locaties in het land, waar 6.300 medewerkers ruim 7.500 cliënten begeleiden. Een kantoorpand in Nunspeet verhuren ze onder aan een lokale Rabobank. “Met deze Rabobank bespraken we de services binnen het kantoorpand. Zij vertelden dat ze een aantal facilitaire zaken hadden uitbesteed aan ArrangeGroup en waren vol lof. Kort daarna ontstond binnen onze organisatie de vraag naar facilitaire kennis en capaciteit en zo is het contact met ArrangeGroup ontstaan.”

Prettige samenwerking

Vanaf het eerste contactmoment verloopt de samenwerking tussen Philadelphia en ArrangeGroup goed. “Onze vraag om facilitaire capaciteit te leveren werd direct opgepakt en er werd goed met ons meegedacht. ArrangeGroup had snel een geschikte kandidaten voor onze opdrachten. Eigenlijk waren we voornemens om de kandidaat voor een half jaar in te zetten, maar die hebben we verlengd vanwege de fijne resultaten. Dezelfde interimmer bleef aan deze opdracht werken, wat voor ons natuurlijk erg prettig is.”

“Bij ArrangeGroup maken ze het verschil. Ze begrijpen het facilitaire vraagstuk en verstaan hun vakgebied.”

Jeannette geeft aan dat ArrangeGroup de urgentie van het probleem aanvoelt: “Daarin maken ze het verschil. Ze begrijpen het facilitaire vraagstuk en verstaan hun vakgebied. Daarnaast schakelen ze snel, waardoor de facilitaire capaciteit snel aangevuld wordt en niet weken op zich laat wachten. We hebben twee keer een goede facilitaire match gehad en zijn hier heel tevreden over. Ik zou ArrangeGroup daarom aanbevelen aan andere partijen.”

Jeannette Vermeer

Jeannette Vermeer, Hoofd Facilitaire Zaken bij Stichting Philadelphia Zorg

Terug naar het nieuwsoverzicht