ArrangeGroup

Opdrachtgevers zeer loyaal richting ArrangeGroup

Geplaatst op: 28 Jun 2016

De Net Promotor Score (NPS) is een methode om klantloyaliteit te meten. ArrangeGroup heeft een opvallend hoge NPS van +45 in vergelijking met de gemiddelde NPS in verschillende branches. Wat betekent deze hoge score? Dat opdrachtgevers erg loyaal zijn richting ArrangeGroup en daar is ArrangeGroup zeker trots op!

Hoge NPS

De Net Promotor Score (NPS) biedt inzicht in de loyaliteit en tevredenheid van klanten. Deze methode wordt wereldwijd gebruikt om de mate van aanbevelen in kaart te brengen. In vergelijking met andere organisaties in de branche ‘professionele dienstverlening’ heeft ArrangeGroup een zeer hoge NPS. Gemiddeld in de branche hebben organisaties namelijk een +3 als score (Integron, 2014). Wat betekent zo’n hoge score in de praktijk? Onderzoek toont aan dat opdrachtgevers die ArrangeGroup met een score van een 9 of 10 aanbevelen daadwerkelijk trouwere klanten zijn, meer producten of diensten afnemen, hun dienstverlener vaker aanbevelen aan anderen binnen hun netwerk en daarmee dus autonome groei creëren.

NPS meten

Om de NPS te meten werd aan opdrachtgevers van ArrangeGroup de volgende vraag gesteld: “In hoeverre zou u ArrangeGroup aanbevelen binnen uw netwerk?” Opdrachtgevers konden als antwoord een 0 tot en met 10 aanvinken. Bijna de helft gaf een score van een 9 of 10 op deze vraag en wordt aangeduid als ‘Promoter’. De overige 55% gaf op deze vraag een score van een 7 of 8. De NPS wordt vervolgens berekend door het percentage ‘Criticasters’ (opdrachtgevers die een score van een 0 tot 6 gaven) af te trekken van het percentage ‘Promoters’. Daarmee krijgt ArrangeGroup een NPS van +45.

NPS ArrangeGroup overzicht

Kanttekeningen

Natuurlijk zitten er ook kanttekeningen aan de NPS. Zo zou het model te eenvoudig zijn en niet voldoende wetenschappelijk gefundeerd. Bovendien meet het geen gedrag. Opdrachtgevers kunnen natuurlijk beweren dat ze een bedrijf aanbevelen, maar of het in de praktijk ook gebeurt, blijft natuurlijk de vraag. ArrangeGroup is zich bewust van deze kritiek en zal dus zeker in gesprek blijven met haar opdrachtgevers om aan de veranderende wensen en behoeften te voldoen.

Hoge klanttevredenheid

ArrangeGroup heeft het klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder opdrachtgevers. Het doel? Nagaan hoe opdrachtgevers over ArrangeGroup denken en de feedback verwerken, zodat ArrangeGroup beter kan voorzien in de wensen en behoeften van haar opdrachtgevers. De uitkomsten geven ArrangeGroup niet alleen inzicht in de mate van tevredenheid, maar het is ook een kans om te kijken wat er anders gedaan kan worden omtrent haar diensten en bedrijfsvoering. Meer resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek zijn te lezen in dit artikel.

Klantcases

Bent u nieuwsgierig geworden wat ArrangeGroup voor haar opdrachtgevers verricht en wat opdrachtgevers over ArrangeGroup vertellen? Om een beeld te geven hebben we een aantal klantcases online geplaatst. Klik op de link en lees de interviews:

Leekerweide
Rabobank
Sanquin
TNO
Woonzorg Unie Veluwe

bel mij terug