KNVB campus

MVO-prestaties van ArrangeGroup wederom gepubliceerd in MVO-register

Geplaatst op: 10 augustus 2021

Sociaal en duurzaam ondernemen staan hoog op de agenda van ArrangeGroup. Ook dit jaar zijn onze MVO-prestaties gepubliceerd in het MVO-register. De verificatie van onze prestaties heeft plaatsgevonden door FIRA. Hiervoor maakt FIRA gebruik van het MVO-register als platform waar bedrijven hun prestaties op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen zichtbaar maken. Met het vernieuwde MVO rapport laat ArrangeGroup zien zich sterk ontwikkeld te hebben als het gaat om maatschappelijk verantwoord ondernemen. Door gebruik te maken van het MVO-register bereiken wij maximale transparantie voor onze klanten en partners. Enkele highlights uit ons rapport zijn duurzaam ondernemen en de ontwikkeling van onze medewerkers.

Sociaal en duurzaam ondernemen

Sociaal en duurzaam ondernemen vinden wij belangrijk en wij realiseren ons dat wij als bedrijf een enorme impact kunnen maken. Wij zien dit als een weloverwogen bedrijfsvoering die op lange termijn duurzaam rendeert. Voor alle stakeholders. Of het nu gaat om het bijdragen aan een duurzame wereld, het creëren van ontwikkeling, het bieden van kansen aan talenten, aandacht voor de ander en alles wat er maar tussen zit. Wij streven naar een sociale wereld met een blik vooruit. In ons strategisch meerjarenplan 2021-2025 hebben wij zodoende zes Sustainable Development Goals opgenomen die onze koers mede bepalen (namelijk nummer 3, 4, 8, 11, 13 en 17). En niet alleen binnen ons eigen bedrijfsvoering, ook bij klanten denken wij mee over strategische duurzaamheidsthema’s.

Ontwikkeling en vitaliteit medewerkers

Een ander belangrijk onderdeel uit onze MVO strategie is de ontwikkeling en vitaliteit van onze medewerkers. Wij willen ons onderscheiden in de markt door het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van onze medewerkers en daarmee indirect ook van onze klant. Wij geloven dat ontwikkeling leidt tot energie, vooruitgang, zingeving en kwaliteit. Zo hebben wij in 2020 de Arrange Academy opgericht: ontwikkeld dóór Arrangers vóór Arrangers, waarbij het delen van kennis en vaardigheden centraal staat. In 2021 is de Arrange Academy uitgebreid met een online leeromgeving. Daarnaast wordt maandelijks door middel van een Happiness Scan het werkgeluk van onze medewerkers gemeten, waarbij de onderwerpen plezier, voldoening, trots en verbinding aan bod komen. Tot slot zetten wij vitaliteitscoaches in die collega’s op mentaal vlak helpen bij bijvoorbeeld het vergroten van veerkracht.

We Arrange A Helping Hand

We zijn continu bewust bezig met een aantal gerichte initiatieven om zo de wereld een stukje beter te maken. Wij hebben bijvoorbeeld een samenwerking met Stichting Lots & Dots waarvan de opbrengst ten goede komt aan activiteiten voor ouderen, om eenzaamheid tegen te gaan. Tevens hebben diverse samenwerkingen met leveranciers die MVO hoog in het vaandel hebben staan. Ook hebben onze interimmers volledig kosteloos een leveranciersvergelijking uitgevoerd voor UMCU. Wij zijn trots om op deze manier een bijdrage te kunnen leveren aan de zorg.

Tijdens de corona-periode hebben wij ook activiteiten ondernemen onder de noemer: ‘We Arrange A Helping Hand’. Zo bracht collega Angelique van Roosmaelen goodiebags van Oma’s Soep rond bij ouderen. Oma’s Soep is een initiatief dat voedselverspilling en eenzaamheid in Nederland tegengaat. Iris Nijboer zette zich in als vrijwilliger bij het Reinier de Graaf Ziekenhuis door Ipad instructies te geven zodat familieleden met elkaar kunnen videobellen. Collega Gerlinde Boom schreef brieven aan ouderen via Schrijfmaatje, een tak van het Ouderenfonds. Op deze manier draagt zij bij aan het tegengaan van eenzaamheid onder ouderen in deze tijd. Ook brachten collega’s boodschappen rond voor VoedselLoket Almere. Uiteraard op anderhalve meter afstand. Allemaal geweldige initiatieven waar wij graag aan bijdragen!

Neem contact met ons op!
Naar nieuwsoverzicht