ArrangeGroup

Hoe wordt uw servicedesk de ‘Beste Servicedesk van 2016’?

Geplaatst op: 17 Jun 2016

Hoe krijgt u het voor elkaar om de award voor ‘Beste Servicedesk van 2016’ te winnen? Dat kan natuurlijk alleen als uw servicedesk op orde is en u meedoet aan de Facilitaire Servicedesk Awards. Hieronder staat waarom de winnaars van vorig jaar hebben gewonnen en welke stappen u moet ondernemen om dit jaar met deze prestigieuze award er vandoor te gaan!

Waarom won de Gemeente Delft?

De Gemeente Delft is de winnaar van de ‘Beste Servicedesk 2015’. Waarom? Omdat deze servicedesk zich heeft ontwikkeld tot een ‘skilled’ servicedesk die als professionele partij wordt erkend door zowel interne als externe klanten. De servicedesk is proactief in het onderhouden van optimaal klantcontact en er is voldoende ruimte om processen te optimaliseren. Ook is er veel aandacht voor het persoonlijke en menselijke aspect op de desk, onder meer in de vorm van een opleidings- en trainingstraject. Verder valt de servicedesk op door haar enthousiasme en haar wil om zich echt als hét gezicht van de organisatie te profileren. Een trotse winnaar dus!

Dat belooft wat!

De Provincie Limburg is de winnaar van de ‘Meest Belovende Servicedesk 2015’. De jury was onder de indruk van de forse transformatie die de desk in korte tijd heeft ondergaan van een traditionele facilitaire servicedesk naar een Provinciale Frontoffice, met een bijzonder breed pallet aan producten en diensten. Het team werkt met ziel en zaligheid aan het realiseren van een optimale dienstverlening. Om in de toekomst de echte ‘top’ te bereiken ziet de jury enkele verbetermogelijkheden, zoals het op gezette tijden afremmen van een te grote hulpvaardigheid van medewerkers en het frequenter meten van de klanttevredenheid. Een servicedesk om in de gaten te houden dus.

Winnaars in de jury

Zowel de Gemeente Delft als de Provincie Limburg nemen plaats in de vakjury en mogen met hun kennis en ervaring meebeslissen welke servicedesk er in 2016 met de award vandoor gaan. Een mooie kers op de taart om als ervaringsdeskundige andere servicedesks te beoordelen en te adviseren.

Winnen in drie stappen

Hoe kunt u de award voor ‘Beste Servicedesk van 2016’ winnen?

  • Stap 1: Download de online vragenlijst tussen 1 en 30 september vanaf de website www.sdaward.nl. Beantwoord alle vragen en geef duidelijk aan waarom juist uw servicedesk aan alle criteria voldoet. Stuur de antwoorden uiterlijk 30 september naar info@sdaward.nl. Let hierbij op de beoordelingscriteria! Begin oktober worden alle inschrijvingen beoordeeld door de kennisjury aan de hand van de volgende beoordelingscriteria: innovatief vermogen, hospitality in de genen, visie op de mensfactor, samenwerking in de keten, klanttevredenheid, volwassenheid van de servicedesk, eerlijkheid en oprechtheid, creativiteit, omgang met veranderingen en weerstand. Op 6 oktober worden de genomineerde servicedesks bekend gemaakt.
  • Stap 3: Op dinsdag en donderdag van week 42 en 43 vinden de bedrijfsbezoeken plaats bij de genomineerde servicedesks. Zij mogen 10 minuten presenteren voor de vakjury. Daarna wordt een rondleiding op de servicedesk van 10 minuten gegeven. Tot slot heeft elke genomineerde servicedesk 30 minuten de tijd om vragen van de vakjury te beantwoorden.
  • Stap 4: Tijdens het Servicedesk Event wordt de award voor ‘Beste Servicedesk van 2016’ uitgereikt. Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om de Publieksprijs te winnen. De genomineerden geven een presentatie van vijf minuten, daarna kan het aanwezige publiek zelf stemmen op hun favoriete servicedesk.

Meer weten? Houd de website van www.sdaward.nl in de gaten en stuur tussen 1 en 30 september de ingevulde vragenlijst naar ons toe.

Banner SD Awards 2016

bel mij terug