Peter Rijkers

Het verhaal van Peter Rijkers, Interim Professional Arrange Interim

Geplaatst op: 20 februari 2019

Inmiddels is het alweer ruim 10 jaar geleden dat ik afstudeerde aan mijn opleiding HBO Facility Management in 2008. Sindsdien ben ik altijd werkzaam geweest binnen dit vakgebied. In mei 2018 ben ik gestart als Interim Manager bij Arrange Interim. Een ontzettend leuke en afwisselende baan, want als interimmer kom ik in een korte tijd bij veel verschillende opdrachtgevers.

Het verhaal van … Peter

Naam: Peter Rijkers
Functie: Interim Professional
BV: Arrange Interim

Huidige opdracht

Op dit moment ben ik via Arrange Interim op opdracht als General Services Manager bij Sodexo voor Johnson & Johnson (J&J). In deze functie ben ik verantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening, zowel de hard als de soft services. Ik doe dit op drie verschillende locaties van J&J, te weten Leiden, Amersfoort en Breda. Een leerzame uitdaging binnen mijn functie, waar ik veel energie uithaal.

De Kromhout Kazerne

Onlangs heb ik een mooie interim-opdracht bij de Kromhoutkazerne afgerond (in opdracht van ISS Facility Services). Ik was daar eindverantwoordelijk voor de catering-scope. Tijdens mijn opdracht heb ik onder andere een plan van aanpak voor een vernieuwd bedrijfsrestaurant geschreven. Dit plan zal naar verwachting in 2019 geïmplementeerd worden. Hoe gaaf is dat!

Ontwikkeling centraal

Dit zijn twee praktijkvoorbeelden van interim-opdrachten die ik heb vervuld. Wat ik hier zo leuk aan vind (en het facilitaire vak), is dat geen dag hetzelfde is! Je doet bij elke opdracht weer zoveel nieuwe ervaringen op die je vervolgens bij een volgende opdracht weer toe kan passen. Op die manier blijf je je altijd ontwikkelen. Daarnaast wordt er vanuit Arrange Interim veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van elke interimmer, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk. Zo krijgt elke interimmer een op maat gemaakt ontwikkelplan met onder andere opleidingen, trainingen en/of coachingstrajecten. Niet alleen fijn voor ons als professionals, maar ook fijn voor onze opdrachtgevers.

Het thuisgevoel

Waarom ik bij Arrange Interim gestart ben? Dat komt door het thuisgevoel dat ik hier direct kreeg en wat ik persoonlijk erg belangrijk vind. Ontwikkeling, werkgeluk en werkplezier staan bij Arrange Interim centraal. Zolang je gelukkig bent, sta je in je kracht en dan komen de resultaten vanzelf. Je kunt bij ons écht jezelf zijn en er is oprechte aandacht voor elke Arranger. Dat spreekt mij enorm aan!

Bekijk hier onze film waarin Peter vertelt over zijn werkzaamheden voor Arrange Interim.