Vivian Meulenveld (medium)

Gert-Jan nieuwe Klantmanager Hospitality bij Arrange Integrated

Geplaatst op: 8 november 2019

De laatste jaren zijn hospitality en gastvrijheid niet meer weg te denken binnen het facilitaire vakgebied. Om hier meer aandacht aan te schenken, versterkt  Gert-Jan Ahles sinds 1 juli 2019 het team van Arrange Integrated in de functie van Klantmanager Hospitality & Community Management. In een interview vertelt Gert-Jan meer over zijn functie.

Het verhaal van Gert-Jan

Naam: Gert-Jan Ahles
Functie: Klantmanager Hospitality & Community Manager
BV: Arrange Integrated

Wat is jouw link met hospitality?

“Vanuit mijn jeugd zijn de gasten in ons familiebedrijf altijd belangrijk geweest. Tevreden klanten keren terug, maken gratis reclame voor je en bieden gezelligheid. Meewerken thuis vond iedereen logisch en zo droegen we allemaal ons steentje bij. Uiteindelijk rolde ik het bedrijf automatisch binnen en deed ik wat ik leuk vond: ‘met mensen voor andere mensen zorgen’. Daarna kwam er steeds een nieuwe vorm van dienstverlening op mijn pad waar hospitality centraal stond. Zo had ik mijn eigen winkel (detailhandel), werkte ik voor een grote landelijke fitnessketen (leisure) en kwam ik daarna bij één van Nederlands grootste beveiligingsorganisaties terecht waarin hospitality ook steeds belangrijker werd. Ondanks dat ik qua studie een meer economische richting had gekozen, bleek hospitality een rode draad door mijn carriere te zijn geworden”

Hoe ben je bij ArrangeGroup terechtgekomen?

“De afgelopen jaren was ik werkzaam als Hospitality Team Manager en daarna als Regionaal Manager Operations bij een grote organisatie in de beveiliging. Mijn functie werd steeds operationeler en ik merkte dat ik daar niet gelukkig van werd. We besloten de samenwerking te beëindigen, waardoor ik ruimte had om eens goed rond te kijken. Ondertussen werkte ik thuis aan het verbouwen en opknappen van het historische pand in Dedemsvaart waar ik woon. Na een een tijdje te hebben rondgekeken naar functies waarbij ik de link met hospitality vond, kwam er ineens een vacature vanuit Arrange Integrated naar boven. Het leek alsof de vacaturetekst gebaseerd was op mijn CV waardoor ik natuurlijk moest solliciteren. Daarna ging het snel. Na een paar leuke gesprekken met diverse collega’s begon ik aan mijn nieuwe uitdaging als Klantmanager Hospitality.”

Vertel eens over jouw nieuwe rol?

“Binnen mijn nieuwe rol ben verantwoordelijk voor de hospitality dienstverlening van Arrange Integrated. Samen met mijn collega Klantmanagers beheren we onze klantaccounts, waarbij ik specifiek voor hospitality verantwoordelijk ben. Voor onze eigen organisatie ben ik in de lead om onszelf beter te profileren; wie zijn de hospitality dienstverleners van Arrange Integrated precies en hoe onderscheiden we ons in de markt? Naast de samenwerking met onze facilitaire collega’s ben ik ook betrokken bij de doorontwikkeling van onze afdeling. Hierbij gaan we zelfstandig opereren en als een solide partij meedoen aan bijvoorbeeld aanbestedingen. Naast mijn werkzaamheden als Klantmanager ben ik dus ook bezig om onze afdeling een eigen gezicht te geven binnen Arrange Integrated.”

Wat vind je zo leuk aan jouw nieuwe rol?

“Het is ontzettend mooi werk om mensen een goed gevoel te geven door op de juiste manier in te spelen op verwachtingen, maar nog beter, door te verrassen. Altijd dat ene stapje extra doen om die glimlach op het gezicht te krijgen van een bezoeker of gast. De energie van een goed werkend hospitality team zorgt ervoor dat we het imago van onze opdrachtgevers versterken en iedereen een waardevol gevoel geven. Juist het werken ‘op gevoel’ maakt hospitality lastig meetbaar, maar is daarmee een leuke uitdaging binnen het vak. We willen allemaal beter zijn, blijer worden en dit overbrengen op anderen.”

Hoe omschrijf je ArrangeGroup?

“Wanneer je kantoor binnenwandelt begint de dag al gelijk met een vrolijk ‘goedemorgen uit de monden van collega’s. Bij ArrangeGroup is iedereen energiek en enthousiast en er heerst een prettige sfeer. Niet alleen mijn collega’s zijn prettig, ook vanuit de werkgever is er veel aandacht voor de mens. Iets waar ik als hospitality professional blij van wordt! Verder ben ik iemand die graag mijn ‘eigen ding’ doet en buiten de gebaande paden gaat. Bij ArrangeGroup is hiervoor de ruimte. We werken op basis van autonomie en de kernwaarde Believe & Go For It. En dat alles in een inspirerende omgeving met uitdagende opdrachten. Kortom: elke dag weer een nieuwe verrassende leuke dag.”

Met welke activiteiten houd je je naast je werk bezig?

“Naast mijn werk ben ik voorzitter van een amateurmusicalvereniging en daarin onder andere verantwoordelijk voor alle kostuums. Met jaarlijks een grote musical op de planken evenaren we bijna een professioneel niveau. Een cast van ruim 35 spelers met daaromheen een creatief team, decor, kostuums, grime, techniek en dergelijke werken we eind oktober met bijna 80 mensen aan de musical. Ondertussen werk ik thuis aan het verbouwen en opknappen van ons huis, een historisch pand in Dedemsvaart. Dit blijft een grote hobby en steeds wanneer er uiteindelijk weer een kamer is afgerond kijken we met trots naar het resultaat.”