ArrangeGroup

“Facilitaire meldingen worden sneller afgehandeld”

Geplaatst op: 12 Jan 2017

Edwin Guit is in juli 2016 gestart bij ArrangeGroup, zijn tweede werkgever na 27 jaar voor de Rabobank te hebben gewerkt. Om zijn kennis en ervaring van de bank in te zetten is Edwin direct aan de slag gegaan als Facilitair Coördinator bij opdrachtgever Rabobank. In dit interview vertelt Edwin over zijn functie en hoe hij het voor elkaar kreeg dat facilitaire meldingen sneller worden afgehandeld.

Waarde toevoegen

In de rol van Facilitair Coördinator is Edwin verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie op de afdeling Facilitaire Services voor het cluster Twente en Graafhoek. Deze clusters bestaan uit de Rabobanken Noord- en Oost-Achterhoek, Enschede-Haaksbergen, Noord en West Twente en Centraal Twente. Edwin vertelt hierover: “Ik geef leiding aan de facilitaire teams in deze clusters. Mijn doel is om deze medewerkers naar een hoger niveau te tillen door hun ontwikkeling te stimuleren. Ik wil continu in gesprek gaan en hen laten nadenken over hun toekomst, zodat ze naast hun werkzaamheden iets extra’s kunnen betekenen en waarde kunnen toevoegen – aan zowel de bank als aan ArrangeGroup.”

Facilitair aanspreekpunt

Daarnaast is Edwin voor de Servicemanagers op de lokale banken het aanspreekpunt. “Naast de operationele activiteiten richt ik mij op verdere optimalisatie van de facilitaire dienstverlening en processen bij de lokale banken binnen het cluster. De focus ligt hierbij op kwaliteit, continuïteit en procesoptimalisatie. In overleg met de Servicemanager bespreken we de verbetermogelijkheden.”

Efficiëntere afhandeling

Een voorbeeld van een mooie verbetering is dat facilitaire meldingen sneller worden afgehandeld. “Door medewerkers op verschillende banken te laten meewerken en onderling uit te wisselen, heb ik de verschillen in werkwijzen in beeld gebracht. Zo hebben we de werkwijze bij Rabobank IJsseldelta met betrekking tot het afhandelen van meldingen geïntroduceerd bij Rabobank Noord- en Oost-Achterhoek. Het streven is om 95% van de meldingen binnen de gestelde oplostijden af te handelen. In september lag dit percentage bij Rabobank Noord- en Oost-Achterhoek nog op 61%. Inmiddels werken we een maand volgens de nieuwe werkwijze en handelen we al 80% van de meldingen tijdig af. We zijn er nog niet, maar we maken goede stappen om uiteindelijk het streefpercentage te gaan behalen.”

Eenvoudige vervanging

Edwin is trots dat deze resultaten na een maand al merkbaar waren: “Door de verschillen tussen de banken zichtbaar te maken en daar voordelen uit te halen en verbetervoorstellen voor te maken, kun je efficiënter en slimmer werken. Als je in een cluster gaat samenwerken is het ook belangrijk dat de medewerkers op hetzelfde niveau werken en de werkwijzen efficiënt en uniform zijn. De medewerkers leren elkaar beter kennen en weten wat er in de verschillende banken in hun cluster speelt, waardoor de samenwerking ook prettiger verloopt. Ze weten elkaar te vinden en het is makkelijker om elkaar bij eventuele ziekte te vervangen.”

Aandacht voor ontwikkeling

ArrangeGroup is pas de tweede werkgever voor Edwin. Hiervoor heeft hij 27 jaar voor de Rabobank gewerkt, waarvan grotendeels op de afdeling Facilitaire Services. Denk aan functies als systeembeheerder, procescontroller, senior medewerker en teamleider. “De lokale bank waar ik destijds werkzaam was, besloot de facilitaire dienstverlening uit te besteden. ArrangeGroup kwam als één van de facilitaire dienstverleners naar voren en ik was meteen erg enthousiast over het bedrijf en hun verhaal. ArrangeGroup laat zien dat ze persoonlijke aandacht en ontwikkeling erg belangrijk vinden en dit stimuleren ze door trainingen en opleidingen aan te bieden. Ze geven je het gevoel dat je er bij hoort. Daarnaast zijn ze vooruitstrevend en innovatief, waardoor ze altijd de ontwikkelingen een stap voor kunnen blijven en zodoende het verschil kunnen maken in de facilitaire markt. Een mooi bedrijf om voor te werken dus!”, aldus Edwin.

bel mij terug