KNVB campus

De bijdrage van ArrangeGroup bij Nyenrode Business Universiteit

Geplaatst op: 7 juli 2020

Eind 2019 is collega Anouk Grissen, Interim Facility Talent bij Arrange Interim, gestart als Servicedesk Medewerker bij Nyenrode Business Universiteit. Tijdens haar periode bij Nyenrode heeft zij een mooie ontwikkeling doorgemaakt en onlangs heeft zij de stap gezet naar Program Coordinator bij de master in management (Fulltime MSc). Wij gingen met Anouk in gesprek over haar werkzaamheden bij Nyenrode en de effecten van het coronavirus op haar functies en het bedrijf.

Een mooie ontwikkeling

Anouk is in oktober 2019 gestart als Servicedesk Medewerker. In deze rol was zij verantwoordelijk voor het ondersteunen en ontzorgen van gasten en medewerkers. In haar takenpakket zat onder andere het reserveren van zalen, het coördineren van activiteiten, het signaleren van mankementen aan gebouwen en systeembeheer. Na een periode van 6 maanden kwam er binnen Nyenrode een mooie, nieuwe kans op haar pad: die van Program Coordinator bij MSc in Management. Een kans die Anouk met beide handen aangreep. Sinds begin juni is zij fulltime werkzaam in deze rol. Anouk vertelt: ‘Door de corona crisis zijn de medewerkers van Nyenrode die tijd over hadden toegewezen aan een intern mobiliteitscentrum, om de afdelingen die met extra veel werk kampten uit de brand te helpen. Op deze manier ben ik terecht gekomen bij het FTMSC Programma, waar ik de afdeling eerst nog hielp met het uitvoeren van kleinere taken. Deze stap beviel mij en het MSc programma zo goed dat mij een nieuw contract bij deze afdeling werd aangeboden: een geweldige stap natuurlijk waar ik het nu ook ontzettend naar mijn zin heb.’

Een nieuwe rol

In haar nieuwe rol als Program Coordinator werkt Anouk fulltime aan de complete inrichting van de Master Management (MSc) voor studenten. ‘Als Program Coordinator ben ik verantwoordelijk voor de coördinatie van de hele opleiding. Denk hierbij aan zowel organisatorische, facilitaire als logistieke zaken. Zo organiseer ik de summer school, de electives, werk ik aan course coordination van bepaalde vakken, beheer ik de contracten voor interne en externe faculteiten en houd ik me bezig met cijferverwerking en fotoshoots. Daarnaast doe ik momenteel onderzoek naar The Financial Times Ranking. Deze ranking laat zien hoe snel studenten na hun opleiding een baan krijgen aangeboden’, aldus Anouk.

Onderwijs en het coronavirus

Ook binnen het onderwijs zijn de effecten van het coronavirus groot. Net als voor vele andere hogescholen en universiteiten in Nederland kon Nyenrode een aantal maanden geen fysieke lessen verzorgen en geen studenten of docenten ontvangen. Ook was de campus, waar een deel van de studenten woont, een lange tijd gesloten. Onlangs is deze weer heropend. De coronacrisis heeft ook effect op de werkzaamheden van Anouk. ‘Als Program Coordinator houd ik rekening met het ‘nieuwe’ normaal. Bij de coördinatie van de opleiding zijn we daarom druk bezig met de nodige aanpassingen en kijken we naar de maatregelen die getroffen moeten worden. Denk hierbij aan het (deels) online verzorgen van de lessen, de summer school of een diploma uitreiking, allemaal op 1.5 meter afstand’, vertelt Anouk.

Evenementen bij Nyenrode

Maar Nyenrode is meer dan alleen een universiteit. Op Nyenrode worden jaarlijks diverse (externe) evenementen, zoals congressen georganiseerd. Anouk vertelt: ‘Binnen mijn rol als Servicedesk Medewerker werkte ik onder andere aan het organiseren van evenementen en de reserveringen daarvan. De coronacrisis heeft een grote invloed op de evenementenbranche. De afgelopen weken stonden wij voor de grote uitdaging om evenementen en bijeenkomsten anderhalve meter proof te maken. Dit zorgt voor veranderingen. Zo zijn de opstellingen van de zalen gewijzigd, doordat we minder deelnemers in een zaal kunnen plaatsen. De grootste zaal is bijvoorbeeld in capaciteit teruggebracht van ruim 200 personen naar 40.’

Wij helpen jou graag

Op het gebied van werkomgevingen ligt er in de toekomst nog een grote taak bij de facilitaire branche vanwege covid19. Het gereedmaken van panden voor de terugkeer van medewerkers, het faciliteren in de nieuwe anderhalve meter kantooromgevingen of het faciliteren van het structureel inbedden van thuiswerken. Uitdagingen waar we met elkaar allen over na moeten denken en waar facility management bij kan helpen. Heb jij facilitaire hulp nodig in deze tijden? Of wil je graag sparren over jouw facilitaire vraagstukken? Wij helpen je graag, nu of in de toekomst.

Nyenrode
Kom in contact
Naar nieuwsoverzicht