ArrangeGroup

“ArrangeGroup geeft me het vertrouwen dat ze het werk goed oppakken!”

Geplaatst op: 11 Oct 2016

ArrangeGroup heeft een meerjarige overeenkomst gesloten voor het leveren van Managed Soft Services aan lokale Rabobanken door heel Nederland. In totaal is ArrangeGroup bij ruim dertig Rabobanken actief met deze vorm van facilitaire dienstverlening, onder andere bij Rabobank Noordenveld West Groningen. Marion Veltman-de Vries, Servicemanager Ad Interim bij deze bank vertelt in een interview over haar visie op onze Managed Services dienstverlening.

Hink-Stap-Sprong

Als regiepartner is ArrangeGroup bij Rabobank Noordenveld West Groningen verantwoordelijk voor de aansturing en de gedeeltelijke operationele uitvoering van de facilitaire dienstverlening. Zo levert ArrangeGroup de Facilitair Coördinatie, Servicedesk en Servicemedewerker om alle activiteiten en processen van de facilitaire servicedesk uit te voeren en te optimaliseren. Om de overgang en optimalisatie te realiseren worden drie stappen doorlopen: de ‘Hink’, de ‘Stap’ en de ‘Sprong’.

Tijdens de ‘Hink’ gaat de huidige situatie bij de bank ‘as is’ over naar de Managed Service dienstverlening door ArrangeGroup. Tijdens de ‘Stap’ wordt een optimalisatieprogramma uitgevoerd om de gewenste situatie te realiseren. De ‘Sprong’ leidt door middel van een integratieprogramma tot een regionale situatie met meerdere banken in een facilitair samenwerkingsverband. Dit hoeft zich niet te beperken tot één cluster. In deze situatie contracteren we met én voor de betreffende groep banken uitvoerende leveranciers, en benchmarken we de banken onderling op kwaliteit en kosten. De ervaring nu is dat de regionale samenwerking leidt tot 40% reductie op onze personele inzet. Dit is gemeten ten opzichte van de aanvangssituatie.

Rommelige Hink

Bij Rabobank Noordenveld West Groningen startte de ‘Hink’ wat rommelig. Marion licht dit toe: “Het was erg zoeken aan het begin; welke kennis en activiteiten moeten we overdragen zonder informatie verloren te laten gaan. Daarnaast was een medewerker van ArrangeGroup al gestart, terwijl de Rabobank medewerkers nog volop in eigen beheer aan het werk waren. Door twee kapiteins op het schip verliep de overdracht niet zo soepel als we hadden gehoopt.” De inzet van de Facilitair Coördinator in de regio droeg bij aan een snelle verbetering van de situatie: “De Facilitair Coördinator van ArrangeGroup was in staat om meer richting te geven en iedereen op het juiste spoor te krijgen”, aldus Marion. “De ‘Stap’ ging daardoor een stuk makkelijker!”

Frisse start

Sinds 1 september is het nieuwe team gestart en is hiermee de ‘Sprong’ gemaakt. Het team bestaat uit een medewerker van de Rabobank die overgenomen is, een stagiair die doorgegroeid is en een medewerker van ArrangeGroup die al een paar maanden ingewerkt is. “Onder begeleiding van de Facilitair Coördinator verloopt de samenwerking erg prettig en werkt het team goed samen. Ik heb aan de bezoekers van het pand gevraagd hoe ze de facilitaire dienstverlening nu vinden en zij merkten weinig gevolgen van de overgang. Dat is een goed teken!”, aldus Marion.

vertrouwen

rabobank-noordenveld-west-groningen-2

rabobank-noordenveld-west-groningen-3

Alles onder controle

De Implementatiemanager en de Facilitair Coördinator van ArrangeGroup werken voor meerdere lokale banken, waardoor ze optimalisaties bij de ene bank eenvoudig kunnen doorvoeren bij een andere bank. “Ik heb echt het gevoel dat ze de dienstverlening naar een hoger niveau gaan tillen. Ze hebben de juiste kennis in huis en geven mij als opdrachtgever het gevoel dat ze alles onder controle hebben en dat is ook de reden dat je als bank de dienstverlening uitbesteedt.”

Vertrouwen in ArrangeGroup

Op de vraag waarom Rabobank Noordenveld West Groningen destijds voor ArrangeGroup heeft gekozen, heeft volgens Marion vooral te maken met vertrouwen: “De mantelpartijen waren goed aan elkaar gewaagd en hadden een uitgebreid dienstenpakket. De keuze kwam daarom te liggen op gevoel: welke partij geeft mij het meeste vertrouwen dat ze de werkzaamheden goed oppakken en waar wil ik het liefst bij horen? ArrangeGroup had een goed verhaal en een mooie toekomstvisie, waardoor de keuze op ArrangeGroup viel.”

Trots gevoel

De samenwerking tussen Rabobank Noordenveld West Groningen en ArrangeGroup verloopt uitstekend. Marion: “Bij ArrangeGroup wordt naar oplossingen gezocht en wordt direct antwoord gegeven. Ze schakelen snel en het is laagdrempelig om contact op te nemen. Vooral het contact met Arjan (red. Arjan Elst, Owner en Director van ArrangeGroup) is prettig: hij heeft veel energie, passie en gevoel. Ik raad ArrangeGroup daarom zeker aan bij andere banken.” Op de vraag hoe zij ArrangeGroup omschrijft, antwoordt Marion: “Ik omschrijf ArrangeGroup als een organisatie die out of the box denkt en gericht is op de ontwikkeling van hun mensen, zodat er een gevoel van trots ontstaat om er te werken. Als ik daar een concurrent tegenover zet, dan draai je meer mee in het geheel en wil je er minder bij horen. Andere banken die ik hierover spreek, herkennen ArrangeGroup ook in deze omschrijving.”

Centralisering van FM

Op de vraag wat haar visie is op de uitbesteding van de facilitaire dienstverlening, antwoordt Marion: “Als interimmer ben ik bij diverse lokale Rabobanken aan het werk geweest, ook bij Rabobank Nederland. Ik heb gezien dat er een enorme efficiëntieslag te behalen valt op het gebied van FM. In mijn visie op de toekomst staat centralisering daarom centraal. Creëer één servicedesk die alle meldingen en vragen voor alle lokale banken behandelt en uitvoert. Het is helemaal niet nodig om zoveel verschillende servicedesken te hebben die allemaal op een andere wijze werken. Dit kan sneller en efficiënter. Ik zou het heel gaaf vinden als ArrangeGroup innovatieve plannen maakt om deze centralisering op te pakken. Ik geloof echt dat ArrangeGroup dit kan realiseren.”

Arjan Elst, Owner en Director van ArrangeGroup vult aan: “Op dit moment is er een grote diversiteit in de inrichting van de facilitaire organisatie op lokaal niveau. De uitbesteding aan onder andere ArrangeGroup moet leiden tot een efficiëntere organisatie die bijdraagt aan een toekomstbestendige Rabobank met behoud van haar unieke lokale betrokkenheid.”

Niet te bescheiden zijn

Tot slot geeft Marion nog een aantal tips aan ArrangeGroup: “Wees niet te bescheiden over wat jullie allemaal kunnen. Sla jezelf maar een keer op de borst en laat van je horen. Laat zien wat ArrangeGroup allemaal doet, wie jullie zijn en wat er bij jullie leeft. Het is juist leuk om hierover te lezen op social media. Die zichtbaarheid geeft potentiële opdrachtgevers ook meer vertrouwen. En geef dan af en toe ook wat meer aandacht vanuit kantoor. Behoud daarnaast de ArrangeGroup-DNA en blijf dat zo goed mogelijk meegeven aan de medewerkers, ook voordat ze op opdracht gaan. Dan voelen medewerkers echt dat ze erbij horen en dat merk je als opdrachtgever ook.”

bel mij terug