Workshop ‘anderhalve-meter-kantoor-samenleving’

Hoe faciliteer ik de kantooromgeving van ‘het nieuwe normaal’?
Wij helpen jou met het neerzetten van de Employee Journey binnen de kantooromgeving van het nieuwe normaal; de anderhalvemetersamenleving. Dit doen wij samen met jou (en je team) door een online power workshop op basis van de Guest Journey Mapping techniek. Deze methode levert op een leuke manier direct en praktisch resultaat. Ben je al begonnen met het maken van de checklist en het voorbereiden van de praktische oplossingen? Ook dan is de workshop uiterst waardevol om deze oplossingen te toetsen voordat ze geïmplementeerd worden.

“Het houden van afstand zullen we moeten volhouden tot er een vaccin is”, zegt Hans Heesterbeek, theoretisch epidemioloog van de Universiteit Utrecht. “Misschien wel tot ver in 2021. Dit is niet iets wat in juli weg is.”

Waarom?
Weet je al hoe we het kantoor weer kunnen gaan gebruiken zodra we weer terug naar kantoor mogen? Of ben je op zoek naar handvatten om je nieuwe kantoorinrichting op te baseren? Of wil je weten hoe medewerkers zich straks gaan bewegen binnen de kantooromgeving? Loop je tegen facilitaire uitdagingen aan, maar weet je niet waar je moet beginnen? Begin dan met het schrijven van een Employee Journey!

Wanneer onze medewerkers weer terug naar kantoor mogen, hebben we te maken met het nieuwe normaal en wil je natuurlijk dat de medewerkers tijdens hun reis door de kantooromgeving zo goed mogelijk kan voldoen aan social distancing en met een prettig en veilig gevoel weer gebruik maakt van de kantoorfaciliteiten. Bij de Employee Journey workshop bekijk je die reis (in en rondom gebouw) door de ogen van de medewerker. Een onmisbare aanvulling op het instrumentarium van de meeste managers, dat vooral gericht is op de interne organisatie. Op deze manier zorg je ervoor dat je niet alleen aan de technische kwaliteit voldoet maar ook aan de ervaren kwaliteit. Hetgeen vaak bepalend is in het succes ervan. De uitkomsten kunnen worden ingezet bij de businesscase van “de kantooromgeving van het nieuwe normaal”. Zo werken we samen en integraal aan de ‘anderhalve-meter-kantoor-samenleving’.

Hoe werkt het?
In deze online Employee Journey Workshop helpen we jou met het uitschrijven van een Employee Journey van medewerkers binnen de kantooromgeving van het nieuwe normaal. Op basis van een concreet stappenplan brengen we dit samen in beeld. In deze sessie stellen we een haalbare aanpak op om handen en voeten te geven aan het inrichten van de kantooromgeving van het nieuwe normaal.

Stappenplan:
1. Inleven en kiezen van een medewerkersprofiel
2. Benoemen van de touchpoints in de reis
3. Benoemen van de kritische momenten
4. Onderzoeken van de mogelijkheden die de (beleving van de) veiligheid/ welzijn tijdens deze momenten kunnen vergroten.
5. Kiezen van de oplossing en formuleren van de invulling hiervan.

We zorgen tijdens de online workshop voor volledige ontzorging. Wij zorgen voor goede online faciliteiten en vragen alleen om actief mee te doen tijdens de workshop. De uitkomsten van deze sessie zullen wij verwerken in een krachtige en heldere Employee Journey Map inclusief een onepager met belangrijkste highlights en ideeën.

Direct in contact met onze expert?

Sebastiaan Voortman

Sebastiaan Voortman

sebastiaan.voortman@arrangegroup.nl

06 36 45 12 77

Neem contact op